4 sposoby na zdrowy tryb życia

COVID-19 zmienił naszą codzienną rutynę. Ponieważ coraz więcej osób pozostaje w domu, aby zminimalizować narażenie, łatwo ulec pokusie spożywania posiłków niskiej jakości i śmieciowego jedzenia. Dzień, który wcześniej wiązałby się z różnymi formami aktywności fizycznej, teraz wymaga kwarantanny i zamknięcia w domu, co może być szkodliwe dla sprawności fizycznej. Jednak nawet po zarażeniu się wirusem COVID-19 można prowadzić zdrowy tryb życia.

Utrzymanie aktywnego trybu życia w tym okresie dystansu społecznego jest jedynym sposobem na prowadzenie zdrowego trybu życia, zwłaszcza, że zbliżamy się do końca roku. Nowy rok może odnowić Twój entuzjazm do prowadzenia zdrowego stylu życia.

Poniżej przedstawiamy kilka różnych sposobów, dzięki którym możesz rozpocząć zdrowe działania w ramach przygotowań do nowego roku.

4 sposoby na zdrowy tryb życia w nowym roku

1. Ćwiczenie

Większość ludzi wie, że ćwiczenia są dobre dla zdrowego stylu życia, ale nie wie, jak ćwiczenia zmieniają ogólny dobrostan jednostki. Korzyści zdrowotne płynące z regularnych ćwiczeń są trudne do zignorowania.

Ćwiczenia zapobiegają przybieraniu na wadze, jak również niechcianej utracie wagi. Więcej treningu lub aktywności fizycznej przekłada się na większe spalanie kalorii. Ogólnie rzecz biorąc, dodanie zaledwie 30 minut do regularnej aktywności fizycznej może pomóc w zapobieganiu wielu chorobom, takim jak choroby serca i rak. Ponadto, biorąc pod uwagę, że kości słabną z wiekiem, regularne ćwiczenia prowadzą do lepszej wydajności w codziennych czynnościach, takich jak noszenie ciężarów lub wchodzenie po schodach.

2. Dieta i odżywianie

Czy jesteś zdezorientowany przez sprzeczne porady diety można dostać zarówno online i offline? Zdrowe odżywianie w nowym roku nie oznacza, że należy się ograniczać. Zamiast tego, powinno poprawić Twoje zdrowie, pomóc Ci poczuć się lepiej i zwiększyć Twoją energię.

Prowadzenie zdrowego stylu życia przez resztę tego roku nie powinno być zbyt skomplikowane. Podstawą zdrowego życia i odżywiania jest zastąpienie przetworzonej żywności naturalną. Ta prosta wskazówka może pomóc Ci uniknąć zamieszania, które większość ludzi ma na temat diet.

3. Odpowiednia ilość snu

Wystarczająca ilość snu jest kluczowa dla dobrego samopoczucia i optymalnego zdrowia człowieka. Sen utrzymuje umysł i ciało w zdrowiu. A więc, jak dużo odpoczynku potrzebuje człowiek?

Dorosły człowiek potrzebuje około siedmiu lub ośmiu godzin snu każdej nocy. Należy pamiętać, że nie chodzi o to, aby uzyskać więcej godzin snu, ale o to, ile jakości snu otrzymasz. Oznacza to, że musisz skonsultować się z lekarzem, jeśli zawsze czujesz się wyczerpany po zaśnięciu lub często masz problemy z zasypianiem.

Oto kilka korzyści płynących z dobrego snu:

  • Lepsza koncentracja i produktywność
  • Mniejsze ryzyko przyrostu wagi
  • Lepsza regulacja kalorii
  • Większa wydajność sportowa
  • Zmniejszone ryzyko chorób serca

4. Radzenie sobie ze stresem

Chroniczny stres jest istotnym czynnikiem inicjującym uzależnienie. Stresujące wydarzenia życiowe, takie jak utrata bliskich i słabe umiejętności radzenia sobie z nimi, zwiększają ryzyko uzależnienia od różnych narkotyków. Chociaż pozbycie się stresu jest prawie niemożliwe, istnieje kilka sposobów radzenia sobie z nim.

Czasami stres może sprawić, że trudno będzie Ci się skupić na codziennych zadaniach. Aby utrzymać koncentrację i uniknąć uzależnienia od narkotyków lub alkoholu, możesz:

  • nauczyć się medytować
  • Szukać pomocy w grupach społecznych lub grupach wsparcia
  • spędzać więcej czasu na świeżym powietrzu
  • Znaleźć kilka sposobów na spędzanie wolnego czasu
  • Wprowadzić zdrową rutynę życia
  • Weź udział w programie leczenia uzależnień

 

Bezpieczeństwo w liczbach w tym sezonie wakacyjnym w ośrodku odwykowym

Każdy sezon wakacyjny to czas dla przyjaciół i rodziny, aby zebrać się razem i cieszyć się nawzajem swoim...

Czytaj dalej

Jak dbanie o siebie może się wiązać z leczeniem uzależnień

Jak ważna jest samoopieka w procesie zdrowienia z uzależnień? Kiedy przechodzisz terapię i zaczynasz wchodzić na...

Czytaj dalej